tisdag 18 maj 2010

Ännu en intensiv dag!

Ännu en dag är till ända, även denna dag har jag hunnit med massor. Både på gott och ont, man blir ganska slut, och inte blir det bättre av att jag hade svårt att sova inatt. Äsch vilket klagande, vi får himla fint hemma i alla fall och hästarna kan snart släppas på bete.

Det var fullt upp på jobbet idag, många glada och fartfyllda barn som ser till att man inte kan ligga på "latsidan". Hem, bytte om, sedan for pappa, Lukas och jag upp till betet för att göra det sista. Nu är det färdigt. Hoppas Henke vill vara snäll och koppla in elagregatet till helgen så kanske hästarna kan få gå där en stund i helgen...

Lukas i arbetstagen, medan pappa passar på att vila lite

Bygget går bra, dom har nu avverkat femtonde dagen hos oss. Nu är även framsidan färdig. Det känns bra, förutom att jag håller på att få spunk, det är så stökigt och rörigt överallt. Men det är bara att stå ut, vi slipper ju göra det själva. Hm, karln min målar just nu sovrumsfönstret...

Framsidan är nu färdig...

Nu är det inte så jättemycket kvar, mer än hälften är i alla fall gjort!

Det är dessa sidor som är kvar...

Nova har vilat idag efter behandlingen, jag har inte ens varit upp till hästarna. Syrran har både varit upp för att mocka, fodra och ta in dom. Tack för det!!!

Ja, just ja, jag har ju lagat mat, diskat undan, städat, kört två tvättmaskiner och hängt tvätten oxå! Är ganska mör nu, dessutom har pollenallergin slagit till ordentligt nu. Men snart ska jag få gå och sova, lovely!!!

3 kommentarer :

malin sa...

Oj vilken dag!! Puh! Jag har bara hjälpt Thomas med fönstren, handlat ,tvättat.....

Maria sa...

Inte så lite det heller!!!

Urra sa...

Det är ju väldigt vettigt att köra slut på sig själv på det viset. Visst tacka mig för att jag tar han dom våra hästar. Det är väl självklart att jag tar dom ibland. Igår tog du dom.

Sov nu