måndag 17 maj 2010

Sjunde KS-behandlingen

Igår red Tilda Nova. Urra och jag var upp och grejade lite med sommarhagen, troligen flyttar vi dit hästarna till första juni.
Var oxå och tittade på Linn som rider lektion på Färsta. Hon var såå duktig, en stor häst red hon. Hon ledde t.o.m in den i stallet, imponerande!
Lukas red Love igår hemifrån dom och upp till stallet, det gick oxå kanon. Love är lugna Love igen, skönt...

Jag red två snabbisar upp mot Klissberget innan
Ingela kom och gav Nova hennes sjunde kraniosakralbehandling. Nova var inte lika gäspig och så som hon brukar vara när hon får behandling. Men det mullrade rejält i magen, mycket tuggande och några gäspningar blev det allt.
Hon var nu bra i ryggen och vänster "skinka", lite spänd i högra skinkan oxå båda frambenen på framsidan kände Nova av.
När Ingela gjorde käken reagerade Nova med att inte kunna stå stilla, men jag tror det släppte för henne. Nova fick två härliga timmar av Ingela, nästa gång ska Ingela få ge mig en behandling. Det ska bli spännande...


Nova fick beröm för sina jämna och fina tänder

3 kommentarer :

Urra sa...

Du hann ju även rida idag, fattar inte hur du hinner allt. Sen hade du ju lite flyt och fick middag i Nolby eftersom Lilly var där, sjuk tyvärr.

Maria sa...

Det är jag som gör schemat på jobbet, därav "apbra" tider.
Dessutom att slippa göra middag, säger bara jippi!

Kerstin sa...

Tror jag också ska ge min migrän en Ingela behandling.. Vore ju skönt att slippa den under sommaren, har ju det jag gör ändå...