lördag 22 maj 2010

Hästarna visar vägen...

...till sommarhagen. Efter vi tagit av från Sidsjövägen ner mot Sidsjön så lät vi hästarna gå som dom ville, vi ville se om dom hittade till fjolårets sommarhage. Snacka om att vi blev förvånade när Nova och Love visade vägen genom slingriga skogsstigar! Vilket minne dom har!
Nu står dom och mumsar i sin jättestora hage och är förmodligen världens lyckligaste hästar. Sommarhagen är verkligen som ett litet paradis, och jag skulle kunna vara där hela dagarna, om jag inte hade en massa annat som måste göras här hemma...
Idag är det varmt och skönt och jag hoppas kunna grunda lite mer på huset. Vindskivorna måste också målas. Min "stackars" karl har både ishockey och trav han måste se idag, men förhoppningsvis kan jag sätta honom i lite arbete också.

Syrran och Linn red bort hästarna, jag tog mig en promenad. Det märks att Linn har börjat på ridskola, hon var väldigt säker i sadeln...


Mums, nu är det bara att njuta, hoppas ingen av dom får ont i magen. Dom ska få gå på betet över natten, sedan blir det hem till stallet igen...

2 kommentarer :

Urra sa...

Det var ganska spännande att se att dom kände igen sig så väl. De verkar ha det superbra. Stackars Jörgen som har så fullt upp idag. Själv tar jag det lugnt i fåtöljen och följer hockeyn medan resten av familjen jobbar.

Det är väl som så att jag och Jörgen har tur.

MoM sa...

Ni har väl hört talas om hästminne!!!!!!!!
Vet inte om jag tycker att Urra o Jörgen har tur. Jobbar hellre än att vara förkyld. Känner jag Jörgen rätt, så tar han sitt arbetspass mot kvällssidan.