söndag 9 maj 2010

Tur man ska på jobbet imorgon...

...så man får vila upp sig. Vi har jobbat som sjutton i helgen, det är ganska mysigt egentligen. Ända tills man kommer till matlagningen, jag får spunk när jag måste avbryta för att laga mat, bläka!
Jörgen har målat färdigt alla fönster utom i badrummet och tömt hela sitt rum (vilket är massor). Jag har oxå målat lite, tömt uteförrådet och tagit bort plant som jag är lite rädd om.
Dessutom var ju syrran och jag till sommarhagen igår och drog tråd.


Idag har jag ridit ett dressyrpass för syrran, jag är ganska nöjd.

Henke har mätt strömmen i hagen, inte konstigt att Nova går ut, den var inte stark. Han erbjöd sig att fixa så det ska bli starkare ström, men tyvärr fick han inte för stallägarn...

Nu ska jag äntligen sätta mig och göra ingenting... Jo, förresten smaka Lillys tårta, mmm!

2 kommentarer :

MoM sa...

Kul att det kan vara mysigt fastän det är jobbigt, ungefär som ett riktigt dressyrpass, eller? Tänk när allting blir färdigt vad fint ni ska få.
Tycker också det är rätt så mysigt när man gör saker tillsammans för hemmet. Snickra t.ex som vi just nu håller på med. Sanningen att säga, bakar jag mycket hellre. Lilly och jag har samma intressen.
Hörde av syster yster att ridningen gick bra idag, kul.

Urra sa...

Vad härligt att få en massa gjort även om det känns lite ogjort, men tänk så fint ni kommer att få. Nästan ett helt nytt hus på utsidan.

vilken tur ni har som får tårta av dottern.