tisdag 25 maj 2010

Inte som jag tänkt mig

Denna dag blev inte som jag tänkt mig. Började som vanligt med att jobba. Gick bra, men jag är så himla trött. Sedan for jag till stallet och tog in hästarna, gav dom lite hö och for hem.
Hemma möts jag av att hantverkarna hade massor av saker som vi måste fixa till imorgon så dom kan fortsätta med sitt...
Jag och syrran skulle ta hästarna till betet så dom får gå där över natten. Men eftersom det blev så mycket att göra så hjälpte Lukas och Henke syrran i stället, tack för det!!!
Nova är grinig och väldigt fjantig nu när hon rids, kan bero på att vi inte riktigt hinner med henne. Det blir väl bättre, när vi har mer tid. För vårt komihåg, vi har skickat in träckprov på båda hästarna ikväll.

Nu är hela framsidan grundad, ändträet är behandlat och skissen på bron är ritad. Hantverkarna blir nog färdiga med fasaden denna vecka, då är det bara vårt jobb kvar...


Här är några alternativ på hur huset skulle kunna se ut. Fast vi har redan bestämt oss!!!

1 kommentar :

MoM sa...

Och det finns ingen hjälp att få någonstans. Synd att inte ni kan lära er att be om hjälp. Kanske inte tillvaron skulle behöva bli så stressig då, eller hur?
Förresten vilken färg blir det? Gul?