söndag 30 maj 2010

Håller på att...

...jobba ihjäl mig. Måste lugna ner mig för att orka med så jag inte brakar ihop, känns som att det kan va på väg. Även denna dag har alltså varit fullspäckad.
Började med att jag fick fika på säng av min underbara dotter, Lilly. Jag fick oxå en chokladask med jordgubbshjärtan.
Efter fikat gick jag ut och målade en stund, sedan for syrran och jag upp till hästarna.
Syrran gick med Love och jag red Nova, vi red till paddocken. Väl där kom en klasskompis till Lilly, Tove för att rida Love.


Tove och Love
Det gick jättebra för henne att rida honom, en skicklig tjej.


Nova skötte sig riktigt bra, hon kändes mjuk och medgörlig, mera sådana ridturer tack. Jag tror t.om att jag hade lite bättre sits...

När jag kom hem var det dags för målning igen, jag målade tills färgen var slut. Shit, vad mycket färg det går, pengarna bara rinner mellan fingrarna, usha. När färgen tog slut började jag röja lite på gården, det ser förjävligt ut, rent ut sagt!!!

Började sedan förbereda middag och upp till stallet för att ta in hästarna. Vi låter dom gå på bete varannat dygn och vara i stallet varannat dygn, för att de ska vänja sig med gräset.
När jag ska åka hem springer hunden som bor bredvid stallet och biter på däcken så jag kan inte köra bilen. Det slutar med att jag får kliva ur och gå hem till ägarna med hunden. Jag har ju kunnat kört över den, hemska tanke... Ägaren bara skrattade! Väl hemma hör jag hur det pyser ur våra nyköpta däck, hunden har bitit hål i däcken. Jag höll på att "bryta ihop", känner mig helt slut oxå händer detta. Ett däck var det hål i, och två var skadade. Så imorgon blir det till att lämna in bilen för att få däcken lagade. Har pratat med hundägarna, de betalar.
Nu hoppas jag att dom håller hunden kopplad hädanefter. Han har varit på hästarna flera gånger, dessutom är barnen jätterädda för honom.

Det var det, så var det middagen, som blev så stark att varken jag eller Lilly kunde äta av den, suck.

Trots att jag jobbat så hårt hela helgen har jag inte hunnit med allt jag hoppats hinna. Tiden räcker liksom inte till. Måtte det nu inte bli nå tok med hästarna så dom blir halta eller nåt, fixar inte det just nu...

Slut på klagomål, jag är ju frisk i alla fall och har många som jag älskar och många som älskar mig. Ska nu försöka koppla av, så jag får sova inatt, vilken morsdag!

2 kommentarer :

Jörgen sa...

Som jag sa till din mor: enda sättet att få dig att ta det lugnt vore att binda fast dig.
Önskar det gick att få dig att förstå att man mår bättre om man "hushåller" lite med sina krafter...
Det ordnar sig med bilen, jag tar den till gummiverksta'n imorgon på lunchen.

Urra sa...

Idag har du haft en bättre dag, härligt. Sen gladde du nog två stycken på Stjärnvägen oxå.

Du var iaf jätteduktig igår när du red.