onsdag 19 maj 2010

En lugnare dag

Har haft en härlig em i stallet. For upp direkt efter jobbet, hämtade bara Lilly och hennes kompisar Cecilia och Edith.
Dom tog hand om Love medan jag fixade och donade. Nova får vila även idag, men imorgon ska jag rida innan jag ska tillbaka till jobbet igen för att grilla med barnen och föräldrarna.
Nova var jättegosig i hagen följde efter mig vart jag än gick, när jag stannade ställde hon sig nära, nära och ville bli kliad. Hon är ju bara för go, den tjejen.
Medan Lilly och flickorna höll på att rida tog jag ut Nova så hon fick beta lite, mumsigt!

Lilly tar hand om Novis medan jag springer med Love så att tjejerna fick trava lite.

Lilly ser trygg ut i sadeln igen, jag var inte alls med idag när hon red, nu fixar hon det själv igen, kuligt! Hon hjälpte och visade Cecilia och Edith hur man hanterar Love, det gjorde hon galant.

Edith rider Love , Lilly och Cecilia går med. (Lägg märke till Lillys fina ridstövlar som hon fått av Linnea, tack så mycket!)

3 kommentarer :

L sa...

Visst hade vi det mysigt. Det var kul att ha med kompisar men självklart var det kul att du var där också.<3

Urra sa...

Vad skönt att du fick en lugn dag i stallet. Att Lilly har blivit så säker igen är ju så himla roligt.

linnea sa...

vad kul att ridstövlarna passade! det var ju bra att dom kom till användning så dom inte står och skräpar bara.. :)