onsdag 27 februari 2013

Vatten

Sundsvallsvatten har börjat gräva ner rör till tomterna, gud vad spännande!!! Jag älskar när det händer grejer kring LD!
Peter från Älvsbyhus har pratat med karln min och tycker att vi ska skynda på med ett möte med kommunen så vi får startbeskedet. Han sa nämligen, att om dom får en lucka så kan vi ev. få huset ännu tidigare om allt är klart, ännu mera spännande...

Han är väldigt hjälpsam "vår" Peter, vi var lite osäkra på vilka papper vi ska ha med oss till mötet med kommunen. Då var han så snäll och skickade dessa papper till oss, fast nåt av dom kanske fanns någonstans i huspärmen. Det är service det!

För övrigt är jag frisk nu och ska jobba imorgon, det känns bra.

Har förresten gjort en enkel god gärning ikväll. Min kusindotters häst var skadad och dom hade lite bråttom till veterinären. Så dom fick låna vår transport, jag följde med dom och visade vägen till stallet. Väldigt simpelt, men såklart mycket värt för dom. Har precis fått veta att det inte var någon fara med hästen. Han hade ett rejält sår, men det var bara att hålla rent och låta honom vila. Skönt! (Var lite kul att träffa fina kusinerna).

1 kommentar :

MoM sa...

Börjar bli spännande va?
En god gärning dessutom. Det går nog hand i hand med att Älvsbyhus letar luckor åt er. Är man snäll förtjänar man medgång.