fredag 1 mars 2013

Nu händer det grejer...

...och jag håller på att spricka av längtan, förväntningar och värsta "magpirret"!
För det första så är tomten äntligen VÅR!!! Igår var vi på banken och skrev alla papper och betalade en himla massa pengar... Vilken känsla det var när jag äntligen satt med köpebeviset undertecknat och klart i handen! Jag kunde så klart inte hålla tillbaka ett litet "JIIHAA, NU ÄR TOMTEN VÅR!" (Jag kan nog vara lite väl spontan ibland, men det är jag det).

Idag har karln min ordnat nästa möte (tekniskt samråd) med kommunen och vår kontrollansvarige, detta möte sker måndagen den 11/3 klockan 15.00.

Idag ringde oxå ett par som var intresserade av att komma och titta på vårt hus. Det vore ju smidigt, om huset bara blev sålt si så där:-)
Här går Lilly på inspektion mot "Lyckliga Dalen"...
Ikväll när Lilly och jag åkte till stallet for vi in och kollade hur långt MittSverige Vatten hade kommit. Och tro det eller ej, men de var färdiga! Så nu var det liksom en bred knögglig väg hela vägen till vår tomt :-))). Gud det är så himla häftigt att få vara med om detta!
Tänk att om några månader när man går ut på morgonen så ser man ner till hästarna...

Jag är förövrigt frisk nu och ryggen är oxå mycket bättre, så just precis nu leker livet för "tant Maria"!

3 kommentarer :

MoM sa...

Åh vad härligt. Nu håller vi tummarna att allt det positiva förblir. Inga knöggliga vägar de ska vara raka, punkt.

Karln hennes sa...

Så fort snön tinat undan lite så kan vi ju tälta på vår tomt! ;-)

Bara Mia sa...

Vad glad jag blir för din skull !!

Skönt att ryggen slutat bråka med dig :-D

Kram