onsdag 6 februari 2013

Lantmäterisammanträde

Det blev ett lååångt möte...
Igår var karln min, jag, syrran och Henke på möte uppe på kommunen angående avstyckningen av tomterna, hur vägen ska gå in till vår "lilla dal", vattenanslutning och avloppsanläggning. Shit jag fattade nada, tur att det är andra med som är lite smartare än mig!

Men nu har vi kommit ännu en bit närmare vår dröm, så nu är det bara att drömma vidare. Det är ungefär 243 dagar kvar tills vi får flytta in i huset, bara...

Tänk om vi kunde får huset fyra veckor tidigare, då skulle Lilly få fylla femton år i vårt nya hem!!!
Ååå, tänk om det skulle kunna gå att ordna, vilken födelsedagspresent hon skulle få då!!!

Syrran har haft hästarna hela veckan, men idag har jag varit upp och pysslat lite. Jag stod länge ute i hagen och kliade Nova, hon mös som fisken i vattnet, vill jag lova. Hon har börjat att fälla en massa hår nu, det bara rasar av henne.
Love fick sig en promenad med sin medryttare Ida, han såg så glad ut.

2 kommentarer :

MoM sa...

Vem är du på kortet? Hon som tittar ner och verka skriva, ser ut att veta nada.

Urra sa...

Jag vet iaf vem hon med pekpinnen är.
Du kommer få hästarna så det räcker snart. Jag åker ju bort den 16 och kommer hem den 19 men sen är nog Henrik borta den 20.