måndag 11 februari 2013

Härlig ridtur

Slutade tidigt idag så jag hann rida innan det blev mörkt. Red samma sväng som igår och idag pallade ryggen att rida i galopp t.o.m, kul tyckte Nova. Det var ca en decimeter orörd pudersnö och helt vindstilla ca minus fem grader, perfekt ridväder alltså!
Nova var rejält svettig när vi kom tillbaka till stallet, nu är vi på G igen. Hoppas att syrran blir frisk och får chans att ta en ridtur nu när Nova är så pigg, man får bra "Måbra-känslor" i kroppen efter sådana ridturer.

Love stod och såg söt ut vid grinden när jag var färdig med Nova, men jag orkade tyvärr inte ta ut honom på en promenad. Han fick en morot istället, vilket gjorde att han såg ännu sötare ut, men jag motstod honom ändå. Han stod och tittade efter mig när jag gick till bilen och åkte därifrån, sötnosen...

1 kommentar :

Urra sa...

Jag hoppas oxå att jag kan rida snart. Jag åker ju bort i helgen och kommer hem först sent på tisdag kväll. Så på onsdag vill jag vara hemma med mina barn. Så tyvärr lär det dröja innan jag får ta del av behandligen.