lördag 16 februari 2013

Tränat

Här tränar jag för Elena år 2009...
Japp, äntligen har jag kommit iväg på ett träningspass med Nova. Det gick överförväntan bra måste jag säga. Vi har ju inte tränat på evigheter. Pappa var som vanligt chaufför och Lilly var med som hästskötare. Helt underbart att träna på Njurunda Ryttareförening, det tog inte ens en kvart att åka dit. Lite kul att vara på min gamla ridklubb:-)

Elena red vi för som första ridlärare när vi hade köpt Nova och nu är jag tillbaka och rider för henne igen. Jag fick träna övergångar och tempoväxlingar, Nova är ambitiös och tyckte det var roligt. Det tyckte jag oxå, det var bara ryggen som protesterade:-(  Nu vill jag komma iväg och träna tre gånger i månaden, det är mitt mål.

Tillbaka i stallet igen tog vi med Love på en 40 minuters promenad, det gillar han.

Nu blir det till att stretcha och fixa med ryggen resten av dagen... Ridning imorgon igen, eftersom syrran är i Stockholm och förlustar sig.

Stall LD väskan funkade kanonbra!!!

3 kommentarer :

MoM sa...

Välkommen till Nolby och NRF, bästa stället på denna jord. Östtjärn släng dig i väggen.

Urra sa...

Tur vi har en sån bra häst, kul att det gick bra. Jag äter och blir större medan du tränar och står i :-)

Bara Mia sa...

Härligt med träning :)

Snyggt tryck på tränings väskan :-D