lördag 2 februari 2013

Igår och idag

Jag och karln min var lediga igår, eftersom vi skulle besiktiga bilen. Vi har som tradition att vara lediga just denna dag. Vi är nog crazy vi...
Som vanligt gick bilen igenom utan anmärkning. Den som köper denna bil av oss när vi fått tag i en ny, får en bil som bara går och går!
Resten av dagen uträttade vi lite olika saker som måste göras. Mot eftermiddagen myste vi till med en fördrink i uterummet. Därefter fixade vi en god middag tillsammans, så nu har vi fått lite guldkant på kärleksfronten oxå!
Imorse bjöd jag dessutom familjen på "hotellfrukost", det var uppskattat, vill jag lova...
Middagen är förberedd, så nu ska jag kolla på V.75 med karln min, håll tummarna att han vinner massor av pengar.

Vad gäller LD, så såg jag på Facebook att Henke skrivit att vägbygge och grävning för vattnet ska börjas vecka 8! Shit, nu börjar det verkligen hända grejer!

Fatta att få vara med från början... Från ängar, skog och sly till vad det ska bli! Vi har varit där både höst, vinter, vår och sommar och gått omkring och planerat. Tänk när allt är färdigbyggt och klart! Det är så häftigt att man nästan inte tror att det är sant... Fast det är det!!!

5 kommentarer :

Urra sa...

Hur ska du hinna föreviga allt som händer?

Karln sa...

Ingen fara, hon är snabb hon...

MoM sa...

Snabb eller ej, vi förstår din längtan men Glimmer är inte så dumt heller.

Bara Mia sa...

Halloj :)
Gud vilken trevlig tradition !!
Undrar om jag kan få min make till det oxå...:)
Sv: Tack för snälla ord om dottern och hennes ponny :)
Jo hon är en Shettis, hon är en stor shettis 105 cm i manke.så snudd på en B-ponny.

Kerstin sa...

Då ska jag köpa den bilen, för jag behöver en sådan. När inget annat fungerar så.. :P