fredag 18 januari 2013

Vilken dag...

...den började med en härlig sovmorgon. Väl på jobbet var det många barn lediga och all personal på plats, kanon!

Vid halv tio ringde karln min och berättade att dom varnat på radion för en flock lösa hästar vid Allsta/Klingsta på väg ner mot stan. Typ där vi har våra hästar alltså! Slängde mig på telefonen, fick inte tag i Elin som har hand om hästarna... Syrran satt i möte... Shit! Det var bara att lämna kollegor och barn och slänga sig i bilen och åka till stallet. Resan dit har aldrig känts så lång som då!!!

Medans jag är på väg dit varnar dom igen på radion om lösa hästar... Men jag mötte då inga, men väl framme fanns inga hästar i våra hagar heller... Faan!!! Jag sprang in i stallet! Där står alla hästar lugnt och sover... Dom har fått sovmorgon... 

Puh... Vilken lättnad!!!  :-) 

För bara några år sedan hände ju detta när karln min promenerade hem från jobbet... Vill verkligen inte detta ska hända våra guldklimpar!!!

Det har varit en riktigt kall dag, -26 grader när jag åkte från stallet. Idag blev det ingen ridning, syrran har pysslat med dom idag.

Nu är huset städat till musik och gott vin, ett lättsamt sätt att städa på, rekommenderas! Vi har avnjutit en god middag och nu blir det lite mys i soffan, nice.

Trevlig helg på er allihop!

Inga kommentarer :