söndag 6 januari 2013

Love rejält halt

När vi kom till stallet imorse och skulle ta ut Love i hagen, så kunde han nästan inte gå på höger framben. Vi kollade igenom honom men kunde inte hitta hältan berodde på. Han fick stå inne i boxen medan vi for med Nova till Färsta där Urra skulle hoppa henne lite.
Här rider dom fram i ridhuset, Nova ser ut som en lurvig liten ponnyskrutta...
Det var en ganska så motsträvig och fjantig Nova på framridningen. Men hoppningen såg riktigt, riktigt bra ut. Vi träffade Elena (som vi köpte Starlin av), hon råkade ut för en svår ridolycka för ca etthalvår sedan, nu rider hon igen. Helt otroligt vilken kämpe, så kul att se henne gå och rida!

När vi kom till stallet igen tog vi ut Love på en liten promenad, då blev han bättre och haltade inte lika mycket. Syrran ska ringa veterinären imorgon så får vi se vad dom säger.
Vi har gjort en liten sjukhage utanför stallet, där han får gå nu...

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag känner redan att jag kommer få träningsvärk imorgon, men jag är verkligen nöjd med hoppningen. Tack för att du la ut ett kort där jag åtminstone sitter skapligt.

Jag hoppas han är bra ikväll när vi tar in honom, inte för att jag tror det.

MoM sa...

Kul med lite träning. M berömmer Nova mycket.
Stackars "lillpojken" må det inte vara nåt allvarligt.