söndag 27 januari 2013

Syrran och jag har ridit tillsammans

Jippi, syrran fick låna "Bosse" så vi fick äntligen rida tillsammans!
Det var en pigg och glad ponny som syrran red. Men efter 45 minuter i mestadels trav och galopp var han lugn och avslappnad. Han är ingen ponny för mig...
Nova rullade sig när hon var tillbaka i hagen, härligt.

Finaste Mistral, jag saknar honom så. Han var verkligen perfekt, alla kunde rida och pyssla med honom. En otroligt snäll och trevlig ponny, som vi tyvärr fick ta bort efter att han blivit sparkad i hagen:-(
 Nu ska jag upp till stallet igen och ta ut lilla Love på en promenad.

3 kommentarer :

MoM sa...

Verkar som om att ponnyn Bosse passar lillasyster perfekt. Pigg ponny alldeles utmärkt Kul att ni kunde rida tillsammans. Vi lovar du behöver INTE rida Bosse.

Urra sa...

Det var roligt. Jag kan inte annat än hålla med dig om att Mistral är saknad.

Kerstin sa...

Så trist närman tappar de bästa... Varför gör man det? :( Vi fick ju en sagoponny som hette Ronja, vi hade bara henne 4 veckor innan jag hittade "skimmelknölar" på henne och 1 år senare var hon borta. Sockertoppen kom och gick... ♥ Men precis som jag så kommer även ni att hitta en ny stjärna.
Sv: Ja jag vet inte, när jag jobbade som instruktör så var allt så "naturligt" men nu tycker jag alla vuxna skulle se för "stor" ut på honom... Jag vet inte om jag blivit fjantigare eller sundare i mitt tänk. Finns säkert några rekommendationer att gå efter, har för mig jag har läst om det någonstans.