onsdag 16 januari 2013

Måndag, tisdag och onsdag

Jaha, då var det redan onsdagkväll. Syrran red och hade all stalltjänst i måndags. Igår var Lilly och jag upp. Nova vilade så vi mockade, fyllde hö och fodrade. Lilly tog in och pysslade med Love, han verkar glad och tillfreds nu när han får vara ute i sin lilla hage på dagarna. Lilly tyckte att han kändes mycket bättre i kotan sedan sist hon kollade honom, BRA! Det syns ingen hälta i skritten nu, jag har inte sprungit med honom, vi spar på det. Han ska tillbaka till veterinären på måndag, så håll tummarna för lillponken!

Idag var det en sne och stel Maria som begav sig till stallet. Jag har fått ont från vänstra höften via ryggen upp till vänster sida av nacken efter att ha varit i atleje´n och målat med våra 1,5 åringar i tre förmiddagar. Det är inte världens bästa arbetsmiljö med låga bord och stolar:-( men man slipper ju lyfta upp barnen i stolarna i alla fall:-)

Hur som haver jag fixade det mesta i stallet först gick sedan och hämtade Nova i hagen. Tro det eller ej, men idag kom hon när jag ropade, annars brukar hon jävlas med mig och ta ett steg ifrån mig, precis så att jag inte kan ta på henne grimman. Jag blev genast på bra humör, det blev mycket kliande och mys i stallet innan vi kom iväg. Tog en tur ner till Ljungan sedan red jag på stallplan. Hon kändes jättemjuk och fin, helt fantastiskt! Det var jättelänge sedan vi red dressyr med henne, men hon vr ljuvlig:-) Red bara i skritt och trav, ville inte galoppera då volten kändes liten för det. Supernöjd med ridpasset och ryggen blev inge sämre, puh!

Love mådde bra i sin lilla hage, jag gosade lite med honom oxå fick han lite morötter. Han blir visst bortskämd av Katjas (stallägarn) bror som tar hand om stallet nu. Love och han har blivit kompisar, så idag kom brodern med en stor påse morötter som bara var Loves, så gulligt...

Nu har dotra smort in ryggen min med hot and cool salva, så nu håller vi tummarna att jag inte är sämre i min älskade rygg imorgon...

3 kommentarer :

Urra sa...

Det har alltså hänt nåt konstigt med ryggen? Vad härlig att Nova var så härlig idag. Vilken tur lillkillen har då.

Maria sa...

Ja, nåt konstigt är det. Inte som det brukar vara, men som vanligt på vänster sida. Men det känns lite bättre nu.
Mm, Love har det bra han:-)

MoM sa...

Hoppas att du vaknar imorgon med en rygg som känns stark, rak och alla tiders. Nova verka inte ha nåt emot ett litet dressyrpass då och då. Bra för henne och bra för dig. Love "rackarn", han lyckas med att charma allt och alla. Han vill säkert fotsätta att gå i sjukhage och få massor av morötter.