lördag 12 januari 2013

Stalljour och en massa annat

Hämtade upp syrran strax efter åtta imorse, vi fodrade hästarna och släppte sedan ut dom i hagarna. Love som fortfarande är halt gjorde vi en liten hage till, vi tänkte att han kunde få vara ute och äta morgonhö. Men serru, det tänkte inte han för han ville...
...vara med de andra hästarna. Vi hann bara släppa honom så kröp han under och drog haltande järnet till kompisarna! Det var bara att ta in honom igen... Eller så bara var det inte, vi fick locka honom med havre för att få med oss honom in, tokgubben!!!
Istället fick han vara lös på stallgången medan vi mockade och fixade till alla hästarna, det gillade han.
Det var tjugo minusgrader när vi kom till stallet, brrr, men Nova ska ha sin motion ändå. Så medan syrran och pappa planerade hur vi ska kunna göra en hage som Love inte kan ta sig ur stack jag ut på en fyrtio minuters trav och galopptur på Nova. Idag var hon helmysig, kändes mjuk och var inte så fjantig:-)

Innan vi for hem vid halvtvå (fem timmar i stallet) förberedde vi en ny hage till Love. Vi ska använda våra polarband och vårt elaggregat, det funkar även på vintern. Så om han försöker ta sig ut kommer han att få en stöt, ha!!!

Jag har alltså haft en härlig lördagförmiddag med mååånga stalltimmar, vilket jag gillar! Nu är det bara att ladda för morgondagens stalljour...

3 kommentarer :

Tilda sa...

Love är så sööt! Tycker att han kan få bo här istället, haha. :D

Sv: Nja, ibland är den bra och ibland glömmer jag bort sitsen. Men jag tycker att jag kommer på mig själv mer och mer nu i alla fall, hehe.

Urra sa...

Ska han få bo i ditt rum Tilda?

Mom sa...

Tilda, ta hand om den rackar´n. Han behöver en fast hand. urra o Maria bara gullar med honom.