onsdag 9 januari 2013

Love har varit hos PH-vet

Idag har "lillgubben" varit till veterinären...
Syrran och Lilly for alltså till veterinären med Love imorse, pappsen var chaufför som vanligt. Själv var jag på jobbet och försökte göra det jag skulle, vilket inte var det lättaste. Tankarna var hos Love typ hela tiden. Men jag fick ganska snabbt ett sms från syrran, där det stod: "Vänster fram, inte klar än men det ska inte bli som med Missen (avlivning), sa veterinären!"
Puh! tänkte jag, då får vi ha Love kvar i alla fall!

Efter en noggrann undersökning och koll med ultraljud, så trodde Per (veterinären) med all sannolikhet att Love har en annular försträckning. Han kommer alltså att bli bra, men det kommer att ta lång tid innan det är läkt. Vi ska tillbaka med honom om fjorton dagar för att se hur det ser ut då...

Han hade som vanligt skött sig exemplariskt och charmat veterinären, som han gör med alla, lilla söta gulleplutten! Nu går han i en liten minihage i dom andra hästarnas hage, nu är det bara att hoppas på en bra tillfriskning...

Nova har fått vila idag, det är mest syrran som rider henne nu eftersom jag har problem med ryggen. Men imorgon ska jag nog ta mig upp på hästryggen!

2 kommentarer :

Urra sa...

Om ryggen fortfarande krånglar imorgon så kan vi fortsätta göra byten, du fixar markservicen med mockning och borstning så rider jag :-)

Bara Mia sa...

Skönt att det blir bra med Love !!
hoppas din rygg läker på :)
min bråkar den oxå efter min vurpa :(
men ridning är bra inbillar jag mig ;)
KRAMEN