lördag 5 januari 2013

Ridit

Jag mjukade upp min gamla kropp med lite enkla övningar, spände sedan på mig Back On Track-bältet och for till stallet. Ingela och Ida hade fixat alla stallsysslor och tagit ut Love på en ridtur. Vi har väldigt fina och ansvarsfulla medryttare, tack för det!
Jag borstade och sadlade en sur och grinig Nova sedan stack vi ut på en ridtur i skogen. Då vände både hennes och mitt humör, både hon och jag blev betydligt piggare och gladare:-)
Tillbaka i stallet så stretchade jag ryggen noga, det känns helt ok nu. Det verkar som att jag är sämst på morgnarna... Avslutade "stalltiden" med lite persedelvård, fixade både hopp- och dressyrsadeln med lite läderbalsam, i förrgår fixade jag Loves sele och träns. Det gäller att passa på när man är ledig, dessutom mår jag bäst när jag är i stallet!

Ikväll kommer syrran hem efter att ha varit i Hassela i husvagnen ett par dagar. Ev ska hon åka och träna med Nova imorgon, det vore roligt! Det suger att jag inte har en bil med dragkrok, det är så besvärligt när vi är så beroende av chaufför så fort vi ska iväg... Men man kan väl inte få allt:-(

2 kommentarer :

Urra sa...

Stallet är bra att ha när man behöver muntras upp.

MoM sa...

Novis och du har samma temperament men hittills har jag aldrig sett dig sparka bakut.
Den ena M säger att det inte behöver suga för att han finns. Vet du, han har dragkrok på bilen!!!!!!!!!!!