tisdag 22 januari 2013

Jag har fått Kranio-Sakral behandling

Har varit hos Maja och fått behandling efter jobbet. Det var väldigt omtumlande, jag var helt sned i kroppen, som ett C. Det är så svårt att förklara vad hon gör och hur det känns...

Det är nog ingen idé att jag försöker förklara, men hon jobbade med en ridolycka som jag var med om när jag var femton år, alltså för trettio år sedan...
Jag ramlade av en häst, bröt nyckelbenet på två ställen och fick hjärnskakning. Det var mycket smärta, rädsla, oro och ilska när det hände och en lång tid efter. Jag känner fortfarande av nyckelbenet vid vissa tillfällen och jag känner aldrig på det och någon annan får absolut inte ta på det.

Hur som helst fick jag berätta om olyckan medan hon jobbade med mig, all smärta när den var som värst kom tillbaka, det kändes hemskt! Dessutom hoppade kroppen som om jag hade spasmer lite då och då, skitläbbigt... Men efteråt har jag känt ett sådant lugn, fast det värker i nyckelbenet. Puh!

Ska tillbaka om tre veckor.

3 kommentarer :

Urra sa...

Ocb dit tycker du jag ska gå med min migrän? Då lär jag ju få värsta migränanfallet.

Ulrika sa...

Allt på en dag!

MoM sa...

Stackare, uppleva nyckelbensbrottssmärta ännu en gång. (Shit vilket långt ord) Var det värre än efter opertionen?