måndag 14 maj 2012

Vilken dag!


Urra och Mistral har tagit en promenad till LD (Lyckliga-Dalen, där vi vill bo med våra hästar). Såå vackert!!!

Idag har det varit en fullspäckad dag... Efter att har arbetat for jag direkt hem bytte om och sedan upp till stallet för att rida Nova.

Vi tog ett pass på ridplanen, det var första gången som Nova reds där. Dessutom hade hon vilat i två dagar, vilket resulterade i att hon var fruktansvärt fjantig. Det var länge sedan jag varit så nära att ramla av som idag, tre gånger höll jag på att drutta i backen, men jag höll mig kvar, puh!
Förutom allt fjantande gick det ganska bra tyckte jag, jag var nöjd. Men jag har börjat lägga över innerhanden till yttre sidan igen, fy mig!
Nova ville inte gå ut i hörnen i höger varv, drog sig inåt, det var lite frustrerande. Jag fick inte riktigt till det, hon ville gärna gå för djupt oxå. Men emellanåt kändes det riktigt bra. Sammanlagt blev det fyrtiofem minuters ridning.

Efter att ha fixat färdigt med Nova, så var det hem och in i duschen...middag med dottern och sedan iväg på en föreläsning, Teknik i förskolan. Tyvärr tyckte jag att det var för äldre barn än den barngrupp som jag arbetar med. Det var alltså inte värt att stressa till, synd!
Ja och nu är middagen fixad till imorgon. Så inatt blir det till att sova gott och drömma om LD!


Regnbåge som visade sig när jag var på väg till föreläsningen...

Helgen har varit bra, syrrans fest var verkligen lyckad! Kul att träffa så många goa och glada släktingar och vänner! Städningen efter festen gick oxå bra, skönt!

2 kommentarer :

Urra sa...

Du hade ju en karl som var duktig att städa så då gick det lätt.

VInnarskalle sa...

Läckra bilder båda två! :-)