lördag 19 maj 2012

Nä, vad är det för fel?

Mistral är fortfarande inte bra i kroppen... Lite svårt att säga vart det sitter, men i bakdelen i alla fall. Syrran ska ringa och boka en veterinärtid på måndag, så nu gäller det att jag får ledigt från jobbet. Jag måste få det, så det så!!!

Vi upptäckte att han markerade bak, sista mars. Vi har sedan gett honom två KS-behandlingar (hm, man brukar ge tre). Vi har skrittat honom i flera veckor, skulle sedan börja sätta igång honom lite smått. Men han var väldigt stel och lite stapplig när vi sprang på böjt spår. Så vi fortsatte att skritta honom. Han fick dessutom vila helt i åtta dagar i samband med flytten. Vi har nu travat lite i ett par dagar, men något står inte rätt till, suck!

Det börjar att bli så att vi rannsakar oss som ryttare, vad gör vi för fel/gör vi något fel???
Varför börjar hästarna som vi får hem att markera???
Men ändå, vi är ju så måna om våra hästar (och främst dom vi lånar), vi behandlar dom som "porslinshästar"...
Varför, funkar det inte???


Fina Mistral (januari-12)

Syrran och jag skrittade hästarna ner till LD idag och red runt lite, men det var väldigt blött i marken. Red sedan Nova på ridplan, hon kändes riktigt bra, mjuk, pigg och smidig. Kanske för att syrran tragglade igenom henne ordentligt i onsdags. Men jag är verkligen hopplös, skänklade henne i varje steg i traven. Jag är så medveten om att jag gör det, ändå fortsätter jag. Hur dum får man bli??? Galoppen gick riktigt riktigt bra, och det bästa av allt! När jag blev trött (allergi och förkylning), tog syrran över och fortsatte. Det såg oxå superfint ut. Duktiga, duktiga Novis, vår stjärna!!!

3 kommentarer :

Kerstin sa...

Men snälla du!! Det är ju inget fel på er. Nova är ju ok!! Många gånger är det ju så att när hästarna byter hem och ridning, bryter upp gamla vanor och ni som behandlar honom mm, så kommer det reaktioner, förhoppningsvis så är det en bra sak ni löst upp och som kan behandlas så han blir bra länge nu!!
Sv: Helt ljuvligt att äntligen få RIDA!!! Verkligen RIDA!! ♥

MoM sa...

Håller med föregående. Om det är ert fel att de lånade hästarna inte håller, hur kan det då komma sig att Nova är så frisk? Mistral är ju lite äldre och har kanske ridits på ett helt annat sätt än vad ni gör. Bra att ni tar vet. till hlälp. Det ordnar sig nog med Mistral med rätt behandling.

Urra sa...

Sköna kommentarer att läsa, känns ju inte så bra att dom blir halta dom som vi lånar.