måndag 28 maj 2012

Duktig tjej


Ikväll kom faktiskt hästarna när jag ropade. Dom var längst ner i hagen, men kom snällt upp till mig på led. Gissa om dom fick många morötter?


Jag red Nova och syrran följde med promenerandes med Love. Jag lånade honom så att han fick trava med en bit. Men oj vilken dålig kondis han har, han orkade inte hänga på någon lång bit så han fick snällt gå med syrran istället. Nova och jag galopperade mycket, på bortåt vägen var hon superseg, men när jag vände blev det en väldig spurt på henne...


Mistral är "intagen" för natten, han har det ganska mysigt i sitt skjul. Linn och Lukas hjälpte syrran att fixa till honom.
Nova har blivit "trafiktestad" idag och fick godkänt. När jag gick från betet med Love och Nova kom först en moppe sedan en fyrhjuling med släp. Båda gick super, hon brydde sig inte. När vi sedan red efter Östtjärnvägen stod en superlång timmerbil på vägen och skulle börja lasta timmer. Chauffören var snäll och stängde av lastbilen, jag hoppade av och ledde Nova förbi den. Det gick bra fast hon valde att gå i diket. Duktig tjej!!!

1 kommentar :

MoM sa...

Ser ut att vara mysiga ridstigar där ni har hästarna.
Mistral ser alldeles cool ut.
Lukas har alltså piggat på sig, vad skönt.