torsdag 3 maj 2012

Sista ridturen...

...i "Klisstallet". Ikväll var sista gången som jag red på travbanan vid stallet. Imorgon flyttar hästarna till ett stall i Östtjärn. Det var nästan så att jag fick en tår i ögat, när jag galopperade runt där, och tänkte att det var sista gången... Det är med blandade känslor som vi flyttar dom. Vi har trivits bra i detta stall. Nu är det bara att hålla tummarna att det är lika bra i det nya. Helst hade vi velat ha ett eget, men det verkar dröja. Tyvärr blir det nog inte under 2012, blä, blä, blä!!!
Jag fick med mig hela familjen till stallet ikväll, så här en sista gång :.( i "gamla stallet".

Lilly hämtar Nova i hagen...


...för att sedan ta en ridtur på henne. Jag tog över efter en halvtimme och red en halvtimme till. Nova var glad, smidig och pigg, härligt!


Karln min borstade Mistral. Sedan fick Mistral komma ut och beta lite grönt gräs, mums.

Lilly pysslade med Love medan jag red Nova. Så idag har alla hästarna blivit ompysslade.

Undra hur dom kommer att reagera över flytten! Både Love och Nova har stått i "Klisstallet" sedan vi köpte dom för drygt tre år sedan. Imorgon får vi veta...

3 kommentarer :

Urra sa...

Ja, det känns lite vemodigt att lämna vårt stall. Jag har trivts otroligt bra där, men det finns inget som säger att det inte blir lika bra på det nya stället.

Anonym sa...

Förstår att det känns svårt att lämna Klissvägenstallet. Ni får tänka att det har varit jättebra på alla sätt och vis för er och hästarna där. Det nya stället kommer säkert att bli minst lika bra, säger en optimist.

Kerstin sa...

Spännande!