torsdag 24 maj 2012

Mistral har en lös benbit


Vi har idag varit med Mistral till PH-vet...


Efter att ha konstaterat att han är halt på vänster bak, så förbereds han för olika undersökningar. Han var hur snäll som helst...


Här är han bedövad inför ultraljudskontroll av bakknäet...

Tyvärr visade det sig att han fått en lös benflisa i höger bakknä. Inge bra alls alltså, nu har vi en lång rehabilitering framför oss...


Vi har nu gjort iordning en liten sjukhage till honom, där ska han gå i en månad. Han har fått sällskap av stallägarnas minishettis, "Myggan". Han ska masseras med Arnica och få medicin så att han inte får någon inflamation.


Love tog täten oxå försökte jag och Nova att hinna med till betet...


Här får dom gå inatt...

Nu ska jag försöka sova. Det har varit en lång, intensiv och sorgsen dag. Åkte till stallet halv sju och kom hem nio ikväll. Då har jag bara varit hem och ätit lite...

Ja, just ja, har även ridit Nova i skogen i en timme.

3 kommentarer :

MoM sa...

Stackars lilla Mistral, hoppas att han fixar detta och blir ohalt och bra. Du har en burk att hämta hos oss.

Karln där hemma sa...

Oj, vad ni kämpar med dessa hästar! Om jag nå'nsin vill köpa en travhäst... Stoppa mig!
Håller tummarna för "Skrutten"! ;-)

Urra sa...

Vad du har kämpat. Tur för våra hästar att du inte gjorde som jag sa, åk hem och ta det lite lugnt.