söndag 27 maj 2012

Ännu en helg till ända

Ja, då var även denna helg slut. Vi har haft ett helt fantastiskt väder! Det har varit mycket hästande, mycket promenerande och mycket god mat med dryck! Fika på säng imorse av dotra!!! Sammanfattningsvis en bra helg!
Jag har bara lite svårt att njuta när jag är mitt uppi allt, men såhär på söndagkväll tycker jag att det varit en kanonhelg (förutom stackars Mistral, förstås)!
Karln min har haft travhelg med elitloppet, t.o.m vunnit ganska bra med stålar, för Lilly leker livet just nu, med kompisar och bad, och jag har fått ta hand om mina fina hästar!!!


Dom där två prickarna längst ner är Nova & Love. Jag fick gå typ ända ner för att hämta dom...


Idag var det Linn och jag som red, syrran fick sig en timmes promenad.

Jag och Nova tog en egen liten extra väg så att vi fick arbeta lite, även fast det var väldigt vamt... Då såg jag årets första orm, vi vejjade undan i sista sekund, annars hade Nova klivit på den. När vi alla sedan var på väg tillbaka till stallet stannade vi och plockade en fin bukett liljekonvaljer till kära mor! Än en gång slår det mig vilka otroligt snälla hästar vi har. Jag håller i båda medan jag plockar blommor, dom står helt stilla tills jag säger något annat. Detta är guld värt, det viktigaste för mig när det gäller hästar. Att de är lugna och lydiga! Hur som haver vi fick ihop två fina buketter, en till kära mor och en till Linns farmor!

Hästarna fick vara kvar i sina boxar och vila från värme och flygfän efter vi ridit.
Mistral han står i sin lilla hage och blir glad när man pratar med honom. Jag vet inte om han fått vara i vilohallen inatt, han hade då inte någe bajs där och hade inte druckit något, hm...

Har fått Lillys cykel såld, hoppas att Hanna (Kerstins dotter) får roligt med den... For sedan till stallet igen, syrran och hennes barn tog hand om Mistral och jag tog våra hästar till sommarhagen. Sedan fick Linn och Lukas ta sig ett dopp i Östtjärn, brrr...

Nu ska batterierna laddas för en ny arbetsvecka...

3 kommentarer :

Kerstin sa...

Låter mysigt! Fast lite kallt att bada eller??
Sv: Hon blev SUPER nöjd och nu vill sonen också ha en "riktig" cykel. :D Han har ju bara en tungrullad Logan (lågpris).

Vinnar$kalle sa...

Kul att vi båda haft en bra helg, fast vi knappt sett röken av varandra! Men nästa helg får vi nog ta och hitta på något tillsammans, eller hur?

MoM sa...

All rök på Glimmer har varit avsatt till hästar och mamma förståss.
JC hästande gav iaf resultat i form av slantar.