söndag 20 maj 2012

Lååång stund i stallet

Idag var Lilly och jag helt själva i stallet, förutom hästarna förstås :-) Det var jättehärligt! Vi borstade Nova och Mistral länge. Sedan tog vi en lååång skrittur, ända till vägen tog slut, den tog faktiskt slut!


Här slutar vägen, efter ca 40 minuters skrittande...

Efter ridturen blev det en till ryktning. Sedan mockade jag och Lilly tog in och borstade en väldigt lerig Love. Han blir så glad när han blir ompysslad. Lilly trixade lite med honom oxå.
Önskar att jag kan lära mig och ta med lite fika när vi blir så lääänge i stallet. Fyra timmar var vi där.

Min allergi är hemsk nu, men bara björkarna är helt utslagna så blir jag bra. Det finns ju vissa stackare som har problem hela somrarna...

Imorgon börjar en ny jobbvecka, känns inte alltför upphetsande :-(

2 kommentarer :

Urra sa...

Låter mysigt, men som du skrev själv med fika blir det ännu bättre. Snart är arbetsveckan slut igen.

MoM sa...

Synd om dig ed din allergi. Tänk om man kunde komma på nå´t trix som kunde hjälpa.
Vilka dagar ni har haft i stallet dottra och du. Skönt va´? Hästarna må väl också njuta över att bli så omhändertagna. Ang. arbetsveckan, du vet väl att det bara är måndag och fredag, snipp, snapp, snut så är den slut.