fredag 6 januari 2012

Underbart

Masade mig till slut upp till stallet och fick sällskap av Tilda... Vilken tur att jag for upp, är nu på strålande humör och inte det minsta slö. Har precis tagit ett bad med ett glas kallt vitt vin med jordgubbar i, familjen är och handlar så stereon går på högsta volym med min musik, kan man ha det bättre... Tror att jag börjar bli lite bortskämd efter dessa två veckor av ledighet, men det är jag värd, så det så!!!


Kolla in himlen, det var så vackert...

Ridturen var så perfekt som en ridtur kan vara (trots att jag inte red Nova, förlåt Novis). Mistral var precis lagomt pigg, inge fjantig för något och väldigt lyhörd. Idag var han helt perfekt, skulle han säljas idag så hade jag köpt honom direkt! Vi klättrade lite, travade i djupsnö och avslutade i paddocken. Han är verkligen härlig i dressyr, mjuk och smidig och helt underbar att sitta på, tom jag får en bra sits (tror jag)... Hur som haver vi var ute i en timme och tjugo minuter i ett helt underbart väder, kan det bli bättre! Sammanlagd stalltid idag blev tre timmar och fyrtio minuter, jag törs inte räkna ihop all tid jag har varit i stallet under ledigheten. Vi måste nog skaffa något eget så jag hinner se karln min något oxå ;-)

2 kommentarer :

Urra sa...

Om du räknar ihop all tidi stallet under ledigheten så blir det nog inte så mycket. Du var ju faktiskt borta i åtta dagar. Vad har Mistral gjort för ont dom andra dagarna?

Kerstin sa...

Bättre om karln din oxå är i stallet så slipper du slösa tid på att flytta... ;) ha ha!!
Sv: Jag är eg glad att de vill när jag frågar, men du vet hur det är, "Mycket vill ha mer..." ;) Och deras intresse kommer aldrig bli som vårt var. Vi föddes med det, jag tror våra barn har blivit "inlärda" att ha det ha ha! Men de är ju eg jätte duktiga, mockar när jag inte hinner, fixar med hö mm