tisdag 31 januari 2012

Kört Love


Allas våran älskling...

Det var tänkt att Lilly och jag skulle till stallet idag, men hon var inte på det bästa humöret, så jag åkte gärna upp själv. Hon protesterade inte. Så jag tog ut Love på en körtur runt travbanan, tror att han blev snopen när det var honom som jag hämtade i hagen. Han har blivit så otroligt trevlig att hålla på med och köra. Det är stor skillnad nu mot för ett par år sedan när syrran och jag turades om att köra honom, när en red Nova och den andra körde honom... Då var han lite småilsk och supertaggad, ville bara vara först när man körde honom. Men så var han fin i kroppen oxå...

En vältränad liten shettis, som inte var att leka med...


Mistral och Nova har fått vila idag, dom gick lugnt kvar i hagen och mumsade hö medan Love och Kimberly blev motionerade...

Nova har inte vilat något sedan hon blev bra i benet kom syrran på, så idag fick hon slappa, imorgon ska jag rida henne.
Jag fick för mig att Mistral haltade bak idag när Tilda (Ponnyakuten kändisen) och jag tog in hästarna. Tilda sprang med honom, men jag hade sett fel, puh! Är nog fortfarande lite orolig... Frambenet är som vanligt nu, lite , lite varm precis vid såret. Det är nog dags att sätta igång honom nu!

4 kommentarer :

Urra sa...

Vilken form han var i, lite skillnad nu.

MoM sa...

Snygg kropp på Lovekisen.

Kerstin sa...

Fin Love!!

Melina sa...

sv: ja verkligen! Hon har verkligen blivit mycket bättre sedan jag såg någon tränade för henne sist, ger jätte bra tips osv.! :D

Huga så söt Love är!