lördag 21 januari 2012

Mistral skadad, Nova frisk


Huga, stackars Mistral har blivit "hunsad" i hagen, "lillskrutten"...

Känner mig lite piggare faktiskt, så syrran och jag stack till stallet för att ta en skrittur på Nova (som ska börja och sättas igång) och Mistral.
Tyvärr så upptäckte syrran när hon borstade Mistral att han blivit biten eller sparkad på vänster bakknä. Nästa häst som är skadad! Vi tvättade såret, det är inge djupt, men han är öm och haltar när vi sprang med honom. Han har nu fått Arnica och fick stå kvar inne i boxen, ifall han har fått en liten blödning så kan det vara bra att inte röra på sig så mycket. Stallägarn sa att hästarna hade sprungit mycket och småbråkat på morgonen.

Jag tycker lite synd om Mistral, hans ägare berättade att han alltid varit lite småmobbad av andra hästar och våra hästar har ju inte direkt heller varit snälla med honom, helst inte ledaren Nova "the Bitch". Men han bestämmer över Love i alla fall, han blir alltid lägst i rang. Fast för Loves del tror jag inte att det spelar någon roll, han får ju alltid vara med Nova. Dom två har snart varit tillsammans i tre år, dag ut och dag in...

Hur som haver syrran tog med sig Love på en promenad istället. Gissa om han blev glad? Småöronen rakt fram och han hade så bråttom att han småsprang strax före syrran, han måste absolut vara först. Vi började med att gå ner till syrran hus. Man kan ju inte annat än skratta åt lillgubben, han har superbråttom när vi ska till syrran. Han hittar dit själv, oxå ska han direkt till bron, där står han och väntar på att få godis :-)

Vi tog en timmes promenad, jag ridandes på en pigg och glad Nova. Men fy vad kall man blir när man bara sitter och skrittar. Nu ligger jag i sängen och smuttar på en varm kopp honungste med en dutt whiskey i som jag fått av karln min. Är lite bekymrad för "lillskrutten", måtte han inte ha fått en hård smäll så något inuti är skadat...

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Är nog bar öm efter smällen, tror du inte?! Håller tummarna för det iaf. Ni har haft nog nu.
Sv: Har skippat massor med andra halv måsten tro mig.. ;) Har lovat att ta hand om mig själv i år. Och efter kollapsen för en vecka sedan så inser jag att det är på tiden..

MoM sa...

Stackars Mistral, det är dags att huta åt er småtyranner.. jäkla mobbare.