onsdag 4 januari 2012

På G, med Nova


Nova efter ett hårt motionspass, nyfriserad i både man, pannlugg och svans...

Idag har Nova och jag äntligen kört ett riktigt hårt konditionspass.
Vi började med att skritta fram på vägen, sedan körde vi många varv i trav och galopp på travbanan, med skrittpauser. Nova var pigg och skvätten de första två varven, sedan var hon lyhörd och jobbade i bra form. Tror att både hon och jag tyckte det var jätteroligt, vi jobbade och "snackade" i en timme... Jag var sugen att ta ut Mistral på en ridtur oxå, men jag har ridit så mycket nu och vet inte om min rygg pallar hur mycket som helst (jag är så himla rädd att få problem).
Jag har oxå friserat Novas man, pannlugg och svans, hon har otroligt tjock man och svans, jag blev riktigt nöjd faktiskt. Novis och jag har umgåtts i tre timmar idag, sedan fick hon gå ut till de andra hästarna i hagen. Där jagade hon i vanlig ordning bort Mistral, sedan kom hon tillbaka till mig igen, tokfia där! Tyvärr var jag tvungen och gå in och fixa färdigt allt i stallet, har varit tre och enhalv timme i stallet idag, helt underbart!
Känner mig laddad att köra igång ordentligt med Nova nu, (blev insperrerad av att titta på Tildas träningar), konditionsträning och försöka komma iväg och träna för Gunilla igen (syrran har varit påväg två gånger, men fått ställa in pga vädret, morr). Kanske vi kan komma iväg på söndag, vore himla kul..

Dagen är inte slut än, vad vet man kanske blir det en liten tur på Mistral oxå...

3 kommentarer :

MoM sa...

Måste beundra dig. Att du ids hålla på så länge. Just nu verkar du bara ha hästarna i tankarna. Ok passa på för på måndag är det dags för småknattarna.

Urra sa...

Det är bra att du tar hand om man och svans för det vill jag slippa. Kör hårt med Nova, hon verkar må bra av det.

Karln hennes sa...

Att hon bara har hästarna i tankarna kan jag minsann intyga! Just nu är hon tillbaka i stallet igen och skulle rida Mistral...
Tur det är V86 på TV'n för en stackars försummad äkta hälft! ;-)