söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År!


Lilly och jag med våra två underbara hästar önskar alla ett härligt år 2012!

Tänk vad fort det går, jag tyckte det var alldeles nyss som vi tänkte sälja Love eftersom Lilly vuxit ur honom, men det är faktiskt ett helt år sedan (men hon red honom ända tom maj-månad)...

Mycket har hänt under 2011, Lilly beslutade sig som sagt att sluta rida lilla Love eftersom hon har blivit för lång för honom.


Syrran och jag kom igång med träningen på Nova för Gunilla, första halvåret av 2011, efter sommaren har det inte blivit någon träning alls. Bla för att jag har haft väldigt mycket krångel med min rygg...


Karln min har varit med mycket i stallet, vilket är aproligt (så vi får träffas lite ibland)...


Hästarna gick igenom stängslet flera gånger pga väldigt mycket snö och dåligt med ström.


Jag är med på min första dressyrträningstävling på Nova, vi kom trea...


Hästarna är i sommarhagen även i år!


Vi blir fodervärd på underbara Acke över sommaren.


Vi åker runt och provrider många hästar under hösten, jobbigt tycker jag. Vi hittar Giver, en perfekt D-ponny som vi har på prov, tyvärr går han inte igenom veterinärbesiktningen...


Vi bygger om hagen med nytt elagregat och nya elband, för att hästarna ska stanna i hagen i vinter...


Vi blir fodervärd på lilla Mistral, en trevlig C-ponny...


Familjen avslutar året i ljuvliga San Agustin...

Mitt nyårslöfte är att jag ska vårda min rygg, vill inte ha samma problem som jag har haft under 2011.
Jag ska oxå komma igång med lite träning på Nova igen, Mistral bör oxå underhållas i dressyr eftersom han är välutbildad i detta.
Jag skulle oxå vilja gå ner lite i tid på jobbet, känner att jag inte riktigt hinner med mig, vilket gör mig stressad. Man har bara ett liv, och då vill jag hinna göra mer än jobba!

3 kommentarer :

MoM sa...

Vilket härligt resumé över året som har gått. Vad fin Acke är.
Hoppas du håller ditt nyårslöfte, speciellt att vårda ryggen. Det är absolut det viktigaste.

Kerstin sa...

God fortsättning och vilket trevligt ställe ni tillbringar jul och nyår på!
:) Ta hand om dig!

Urra sa...

Du kunde väl ha talat om att jag och Nova oxå var med på vår första hopptävling och kom tvåa :-)