söndag 8 januari 2012

Träning för Gunilla

Äntligen har vi kommit iväg och tränat för Gunilla, vi tog med oss Nova som jag red och Mistral som Urra red. Båda hästarna var helt underbara att ha med sig, vi började med att lasta Mistral, han klev bara rakt in i transporten. Sedan var det Novas tur, hon hade så bråttom att jag fick typ halvspringa in :-). Precis som det ska vara! Däremot är Mistral lite orolig innan transporten börjar rulla, men det gör inget...

Båda hästarna var pigga när vi red fram och Nova var fjantig för typ allt såklart. Jag är supernöjd med ridpasset (i alla fall innan jag såg filmen)... Nova och jag var inge sämre än förra gången vi tränade, vilket vi inte gjort sedan i slutet av maj, skäms på mig... Jag blir tokig på min ridning, jag vet precis vilka fel och brister jag har, ändå gör jag dom om och om igen... Jag ska dra bak axlarna, sluta svanka och skjuta ut rumpan och framförallt sitta stilla med skänklarna. Men som sagt jag är ändå supernöjd med passet!
Det var första gången vi hade med oss Mistral på träning, han är så fin. Syrran skulle tänka på att lugna ner traven, men ändå få honom att arbeta och att han ska länga halsen lite mera. Syrran var oxå nöjd!

Syrrans karl skjutsade oss och Lilly var barnvakt till deras barn, så snällt av dom. Tack för det!!!


Tyvärr skadade jag foten under ridningen, jag måste ha vrickat den någon av gångerna när Nova blev rädd och slängde sig åt sidan, så nu haltar jag lite...

2 kommentarer :

Urra sa...

Det var verkligen superkul att träna idag.

MoM sa...

Ja, ja nu har ni fått ett rejält träningspass. Fortsättning följer!!!!