lördag 7 januari 2012

Kallt


Glada brudar...

Idag tog syrran, Tilda och jag en ridtur, det blev ganska mycket trav. Hästarna var glada och pigga. Jag hade ett tredelat bett på Mistral, tyckte nog att han lyssnade bättre på det... Det var bara några minusgrader när vi åkte upp, men det sjönk rejält innan vi kom iväg, jag frös, brrr.
Vi har skottat fram stallägarns transport, men vi får se hur det är, risken är väl att bromsar och jox har frusit. Vi hade tänkt ta oss iväg på träning imorgon, jag är supersugen, håll tummarna att vi tar oss iväg...

Syrran har kommenterat mitt förra inlägg; Vad har Mistral gjort för ont dom andra dagarna? Mitt svar är att han inte gjort något ont alls, mer än att han ibland blir väldigt, väldigt stark... Men igår var han så otroligt underbar på alla sätt och vis, en riktig Maria-ponny!

3 kommentarer :

MoM sa...

Förstår att han är en Mariaponny eftersom du har ridit honom idag också. Syrran tycker väl att det är läge för dig att rida en stark ponny. Kan det möjligtvis bero på vem som rider honom?

Urra sa...

V ar han inte en "Maria" ponny idag? Nova var en "Urra" häst när hon gick sist. Då var hon riktigt pigg.

MoM sa...

Kul att lillsyrran kommit på hur man gör Nova till en "Urrahäst".