lördag 28 januari 2012

Tränat för syrran

Jag var supersugen på ett dressyrpass idag, då gäller det att passa på! Syrran ställde upp och hjälpte mig. Jag behöver hjälp, ger annars upp alldeles för fort...

Nova fick jobba på bra, eftersom det har snöat och ingen hade ridit i paddocken. Hon är ju inte riktigt igångsatt så vi tog det lugnt. Det var så kul, Nova var pigg, mjuk och samarbetsvillig, vilken otroligt fin häst vi har fått tag i! Vi har snart haft henne i tre år, men jag tycker att det känns som att vi "alltid har haft henne"...
Tillbaka till ridpasset, mycket skrittarbete och flytta undan för skänkeln, kortare travpass, skritt och flytta för skänkeln igen. Lite ridning på böjt spår och rakställning, vi avslutade med lite galopp i ganska lång och låg form då jag stod upp i fältsits. Allt kändes otroligt bra med tanke på hur lite tränad hon är. Jag fick fokusera mycket på min sits som vanligt. Syrran var inte på mig så mycket, antingen satt jag lite bättre än i vanliga fall eller oxå så var hon lite "slappare"!?
Hur som haver, blev jag på riktigt bra humör efter denna ridtur på våran underbara Nova!!!

På väg till stallet, vitt och fint...

Blev oxå glad när jag såg Mistrals framben, som jag varit lite orolig för. Det såg riktigt bra ut, svullnaden hade gått ner jättemycket, tack för det. Han börjar bli lite rastlös att gå i egen hage, så det är nog snart dags för honom att få gå med de andra hästarna. Just nu ser jag ljust på framtiden ;-)


Diamond med Emilia och Kimberly med Tilda red förbi när vi tränade, så fina och ganska lika...

2 kommentarer :

Anonym sa...

Syrrans slapphet kanske berode på nå´t annat?

Urra sa...

Jag är aldrig slapp när jag hjälper nån så det betyder att du sitter bättre.
Ikväll när vi tog in hästarna sa Henrik att Missen ville springa hela tiden så han börjar nog bli frisk.