tisdag 3 januari 2012

Alla tre...


...hästarna blev motionerade idag!

Lilly red Mistral och jag, Nova, Love fick följa med som handhäst några varv runt travbanan. Sedan red vi en stund i hagen, Mistral blev väldigt pigg och då blir han hemskt stark så Lilly hade inte riktigt kontroll ett tag tror jag... Vi avslutade med att trava på travbanan, det gick bra så länge Nova och jag höll ett stort avstånd till Mistral, han var lugnare då. Nova däremot är så pigg att hon håller på att explodera, Lilly tog in Mistral i stallet så jag kunde rida Nova lite mera.

Å, herregud vad hon blev busig! Hon slängde sig från ena kanten av travbanan till den andra när vi galopperade, jag var tvungen att rida övergångar mellan skritt och galopp i ett helt varv innan jag bara kunde låta henne galoppera på. Men det är ganska roligt när hon är så där faktiskt! Men hon blir väldigt andfådd, hoppas att det beror på att hon har dålig kondis, så det inte är något fel...

Jag har även idag varit och tittat på Tildas träning, dom är duktiga. Har filmat, men inte hunnit fixa den, kanske gör det senare ikväll.

Nu ska jag göra ryggövningarna sedan ska jag upp och ta in hästarna...

2 kommentarer :

Urra sa...

Ska du ta igen tiden som du var ifrån hästarna över jul?

MoM sa...

Jaha du syrran, tänk vad hon har missat. Måste vara i solen, bada, äta god mat samt dryck. Vad är lyxliv när man kan ha ett hästliv?