onsdag 4 januari 2012

En överladdad ponny

Jag, Lilly och Tilda åkte upp till stallet (igen) ikväll, för jag tyckte att Mistral behövde få springa lite. Jag hade rätt, det var en laddad liten ponny som jag travade iväg med på travbanan, han ville bara springa och springa. Han blir väldigt, väldigt stark i galoppen... Är det någon som har tips vad vi kan göra åt det? Det känns inge bra att man måste ta i honom som man måste för att han inte ska sticka iväg i full fart, något måste göras...
Tilda bytte av mig efter en stund, och med henne hade han både sparkat bakut och bockat, en ganska laddad ponny alltså!


Lilly borstade och fixade med "lillgubben", sedan tog hon ut honom på stallplanen en stund. Han kommer ihåg allt hon lärt honom, det var roligt att se! (tyvärr väldigt mörk bild)

Imorgon är en ny stalldag, då kanske min härliga arbetskamrat "Millan" och hennes dotter Alva ska följa med oss till stallet...

2 kommentarer :

Urra sa...

Du kunde inte låta bli att rida ändå?

Anonym sa...

Oxå var det där med ryggen som inte ska överansträngas.
Tur att karln din har travet för frugan har då väldigt dåligt med tid, ha, ha.