söndag 30 januari 2011

Nova 2 år!

Idag har vi haft Nova i två händelserika år! Det har varit med- och motgångar, men såklart två underbara år som jag inte vill ha ogjorda!


Hon har fått ett Hansbo övergångstäcke som en liten present, tyvärr glömde jag att ta kort på henne... Och så har hon några extra morötter i krubban när hon kommer in!


Jag har åkt vagn lite efter Love och gått emellanåt, det gick ganska bra för ryggen, fick inge ondare i alla fall. Syrran gjorde iordning honom och fixade så jag inte behövde böja mig ner och sånt, det fixar jag inte ännu.
Syrran red Nova, hon var jättepigg, gissa om syrran njöt! Hon såg överlycklig ut däruppe på "snygghästen" (jag var så glad att det inte var jag som red)...
Tror att Nova tyckte det var jätteroligt att bli riden någon annanstans än på travbanan och stallplan, dessutom gillar hon att springa med Love när han blir körd...

Jag vet fortfarande inte om jag ska jobba imorgon, tror inte att jag kan göra så mycket nytta. Borde kanske vara hemma en dag till. Ska ju till läkarn imorgon igen och få en behandling kan vara skönt att inte anstränga ryggen så mycket efter det. Jag får se hur jag känner mig imorgonbitti.

4 kommentarer :

Urra sa...

Ja, äntligen fick jag känna på Nova när hon var riktigt pigg. Det var härligt.

Klart du ska vara hemma imorgon oxå, risk finns ju att du får mer problem med ryggen när du varit och fått behandling.

Anonym sa...

Håller med föregående kommentator, självklart ska du vila imorgon efter att du fått behandling. Risken är annars att du blir sämre igen ochh inte kan rida på ytterligare en vecka.

Kul att Urra fick känna på "piggNova", det var på tiden. Kan tänka mig att hon njöt så in i bängen.

Tilda sa...

Grattis till 2-års dagen med Nova! Tänk att riden går så fort.. Jag tyckte nyss att ni köpte henne.

Kul att det var Urra som red en pigg Nova.

I stallet så så du inte bra ut. Ta det lugnt och vila! Krya på dig!:)

Nypan sa...

Tänkte bara meddela att Martin kommer till S-vall 11-12 februari om du ville testa.
Han har inte så många tider lediga, men du kan ju kolla på kroppia.se om du är intresserad :D

Kram o krya på dig