torsdag 20 januari 2011

Sorgligt

Imorse när Karin kom till stallet för att fylla på vatten till hästarna. Var stallägarna inne hos hingsten, han var sjuk. Låg ner och kunde inte ta sig upp, men andades som vanligt...
Stallägarn ringde mig på eftermiddagen och berättade att hingsten inte tog sig upp och att det inte fanns något att göra för honom. Nödslakt skulle komma och ta ner honom på gården, så tragiskt!
Lilly och jag for upp för att ta farväl av honom. När Lilly pratade med honom lyfta han på huvudet och tittade på henne, hon sa åt honom att lägga sig ner och vila, vilket han gjorde.

När syrran och jag var upp för att mocka hann vi precis bli färdiga när nödslakt-bilen kom. Vi ville inte vara där så vi stack därifrån fort som tusan. Så nu har vi ingen hingst i stallet längre, det kommer att vara tomt utan honom. Tjugosex år blev han...

"Pimmen" spanar in Nova...


Lilly med sin älskade hingst...

Det blev alltså ingen ridning idag, eftersom vi inte ville vara i stallet när allt det tråkiga skulle ske. Så både Nova och Love har fått vila idag. Syrran och jag tog en uppfriskande promenad i skogen istället. Det är så vackert nu med all snö!

4 kommentarer :

Urra sa...

Nu har hingsten fått komma till hästhimlen med en massa andra hästar.

Det var länge sen det var så skönt och njutfullt med en promenad. Ikväll har jag och Linn legat i soffan och kollat en film medan Lukas var på stenhård simträning.

MoM sa...

Er kära Starlin har fått sällskap av sin stallkompis i hästhimlen.
Vem ska nu Nova vänslas med när kärleken hennes är borta?

Det låter inte så dumt med era promenader heller men nog tror jag att ridningen är en aning roligare.

Ingela sa...

Puss puss på mulen, på vägen vidare

Lilly sa...

R.I.P min käraste Pim<3
Det kommer kännas konstigt i stallet, men han får det bra på sin evighets långa semester i trappalanda. puss älsklings pimmen från din Lilly<3