fredag 7 januari 2011

Djupsnö


Idag har hästarna fått jobba på bra. Stigen mellan oss och Sörnacksta var helt borta. Nova som gick först fick kämpa på bra, Kimberly och Tilda klev på bakom oss. Och sist och minst kom han som fick kämpa på mest. Love med Kristina, han hade snö upp till halva kroppen, men visste inte hur fort han skulle kunna gå ändå...


Vi fortsatte sedan till Medskogs, men dit var stigen upptrampad. Nova gick med nosen i spåret hela vägen och nosade, det var nån annan häst som gått där innan henne...


På väg hem var himlen så fantastiskt vacker. Det var en härlig ridtur, fler sådana tack!

Jag red i sadeln som vi har lånat av Karolina, jag tyckte att den var skön. Får se vad syrran tycker om den...

Karln min har gjort så fint här hemma, snöslungan och han har verkligen blivit ett bra par här hemma. Det är såå välskottat. (Han har även varit hos grannarna och fixat).

3 kommentarer :

Malin sa...

Njut nu av helgen, på måndag är det jobb igen, jag ser fram emot att vara på Torpet igen med dig och de andra...Kram

Urra sa...

Det är härligt med såna ridturer, tyvärr kommer jag nog inte att trivas i sadeln. Det kommer du nog inte heller att göra när du galopperar i den.

Kerstin sa...

Finns vissa fördelar med vintern...