söndag 23 januari 2011

Karln min och jag


Idag har karln min och jag haft stalltjänst, myyysigt!

Både Love och Nova var rejält pigga, vi hade fullt upp med dom båda. JC körde Love och jag red Nova. Det var underbart väder ett par grader kallt, vindstilla och solsken. Vi var i stallet drygt två timmar.

Efter ridturen gick Nova fram till transporten, tror hon var sugen att åka iväg och träna ;-)

Därefter bar det av till Birsta på en liten shoppingrunda. Vi har haft en heldag tillsammans karln min och jag, det hör inte till vanligheterna...


Lilly red Liza på Färsta även idag. Det var galopp typ hela lektionen, både Liza och Lilly var svettiga. Bra jobbat!

Nu har vi sett Solsidan, kuligt! Så nu är det dags att förbereda sig inför arbetsveckan.

3 kommentarer :

Anonym sa...

Vilken dag ni har haft. Love hade väl kul när han fick bli körd? Bra gjort av karln din. Vad var det jag skrev tidigare. Jo, att karln din fick väl snart för sig att han skulle ha en travare. Tror du han blir nöjd med Love?

Lilly har verkligen fått smak på ridning. Det är bäst ni passar er så att ni inte blir utan häst.

Vinnarskalle sa...

He he, Love är riktigt pigg och stark och räcker ganska bra för en total amatör som jag. Men man vet förstås aldrig! Får man blodad tand så kanske ambitionerna växer? Det är faktiskt väldigt synd att Trolle inte är kvar i stallet...

INgela sa...

Härligt, vad bra gjort av er.

det finns ju flera stora travare i ert stall..... ehum, som går att sätta isg upp bakom och känna på krafterna, om man får låna ;o)

Maria , jag mailar dig om en sak .... artiklar på gång igen :-o