onsdag 19 januari 2011

Måndag, tisdag och onsdag

Det var länge sedan jag bloggade, men jag har bestämt att om tiden inte räcker till så är det bloggandet som får stå över...

I måndags red Lilly och jag med Karin. Vi red runt travbanan i månskenet, riktigt läckert faktiskt, massor av stjärnor och en jättemåne.

Igår red syrran Nova, hon lyckades t.o.m få Nova lite svettig. Det måste ha varit ett stenhårt pass, Kristina red Love.

Hovslagarn skodde båda hästarna igår, han var sjuk med feber, men kom och fixade våra hästar ändå eftersom de är så snälla, superhästarna!

Idag skulle jag ha ridit Kimberly, men när jag kratsade hovarna så hade hon tappat en sko, blev alltså ingen ridning. Istället tog syrran och jag med oss Nova och Love på en promenad. Som vanligt går Love och Urra först, småtrippande. Efter kommer jag släpandes på Nova, det är bara när det blir riktigt mörkt som Love sackar efter och vill gå bakom Urra (tror att han är mörkrädd)...
Även ikväll en jättemåne och stjärnor på himmelen...

En avkopplande promenad med våra snälla hästar, Love och Nova

1 kommentar :

Urra sa...

Ja, det var verkligen en superkväll. Min huvudvärk försvann och det var maffigt att se den stora månen lysa upp vägen och alla stjärnor på himlen.