onsdag 5 januari 2011

Stan och stallet med Lilly

Lilly och jag har haft en heldag idag. Vi var på stan redan vid halv elva, köpte skridskor och lite annat. Jag tycker inte om att gå på stan, men hade bestämt mig för att vara lugn. Lyckades faktiskt, vi tog t.o.m en fika. Var riktigt mysigt faktiskt...

Hem och åt mammas morotsstuvning och korv till lunch, mums. Tack mamma, det var underbart gott...

Efter det bar det av till stallet, vi var så länge på stan att det blev lite stressigt i stallet. Karolina skulle komma och prova några sadlar på Nova och Kimberly.
Vi hann rida fyrtiofem minuter runt travbanan, Lilly travar längre och längre sträcker på Love nu, kul att se framsteg. Han sköter sig väldigt bra nu, den lilla busen...

En sadel satt riktigt bra på Nova, jag har lånat den så vi kan testa den ordentligt. Jag red i den medan Karolina tittade, det kändes bra. Vore skönt med en sadel med lite mera knästöd när man rider i skogen. Syrran ska ju oxå testa den, det är hon som hoppar med Nova så det är viktigast att hon gillar den.

Syrran har ringt på en D-ponny idag, Fille. Han lät intressant, vi vill så gärna ha varsin häst att rida ut på tillsammans, och Kimberly är i yngsta laget för oss... Vi får väl se vad som händer.

Hur som haver, Lilly och jag har haft en kanondag tillsammans!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Låter som en riktigt härlog mor och dotter dag.

Blenda Elby sa...

åh ni ha också hästköpsfunderingar =D