söndag 2 januari 2011

Träning för Gunilla

Idag har Nova och jag varit till Alnö och tränat för Gunilla för första gången.
Jag är alltid lite nervös när vi ska iväg med transport, är så rädd att något ska hända. Men som tur är, så har jag en underbar far, som är min och Novas briljanta privatchaufför. Dessutom syrran och Henkes starka superbil som tar sig fram överallt... Resan gick alltså bra!

Sedan har vi lastning av häst, det var länge sedan vi var ute och åkte med Nova. Men hon är så otroligt cool, gick typ rakt in i transporten med syrran och står sedan lugnt och fint hela resan, puh!

Det var jättekul att träna för Gunilla, jag blir jättetaggad när man får hjälp med ridningen. Skulle kunna åka dit imorgon igen, så kul var det. Syrran filmade, alltid bra att titta på sina egna misstag, lättare att veta vad man ska jobba med då.

Filmen är lååång, mest en film för min egen skull... (kan dock rekommendera en rolig sekvens på 07.55)!!!



Efter att ha ätit lunch så bar det av till stallet igen. Denna gången skulle Lilly ut och köra Love och syrran tog en tur med Kimberly.

Love skötte sig bra, han tycker att allt är kul nu för tiden.
Kimberly har fått byta box med Nova, så nu står Kimberly bredvid Love, hon var betydligt lugnare i den boxen.

Däremot var hon väldigt stressad i början när syrran red, men hon lugnade ner sig mer och mer. Sista två varven på travbanan gick hon i lång, låg form och såg riktigt lugn ut. Jag tror att syrran skulle kunna få till denna häst bra, för hon är så lugn och orädd. Jag tror att Kimberly känner sig trygg med henne. Däremot kanske inte syrran har tillräckligt med tålamod i längden, (en utmaning till dig syrran!)...

Det har varit ännu en härlig dag, fullt av hästande...

3 kommentarer :

Urra sa...

Tack för den utmaningen, syrran. Vad gör du inte för att få ridsällskap....

Du och Nova skötte er bra idag, ni var så duktiga. Nästa gång kanske du kan vara lugn när vi ska ta vägen upp till stallet oxå.

Ingela sa...

hihihihihi tack för den underhållningen ;o) vilken art director som regisserat eller är det filmklippare kanske det kallas =)

Kerstin sa...

Bra att du utmanar syrran lite.. ;)
Kul med träningar, längtar så tills vi kommer igång.