måndag 3 januari 2011

Skottat tak i stugan


Pappa och jag har varit i stugan och skottat tak. Pust, vilket jobb, ändå är vi inte klara...


Morbro Stig (80 år) var i sin stuga och skottade undan efter att syrran och Henke varit där och skottat bort snö från alla hans tak. Vilket fantastiskt jobb dom har gjort, stugtaket plus tre och en halv bod, pust, pust!!!

Lilly och jag skulle ha gått på stan nu, men hon mår illa och har ont i ryggen. Så det blir varken stan eller ridning för oss. Hoppas att hon blir piggare fort...

Jag har väldig träningsvärk efter gårdagens ridning, undra hur jag känner mig imorgon!

2 kommentarer :

Urra sa...

Ja, det är slitigt att skotta tak och då var Henke faktiskt bara med och skottade stugtaket, barnen tog iaf halva garagetaket sen skottade jag de andra. Fast Henke hann iof sig med halva förrådet på vår stuga oxå.

Vart är träningsvärken? Härligt att känna. Jag antar att du stretchade efter ridningen och sen idag efter skottningen....

MoM sa...

Träningsvärk av skottningen imorgon kanske.