söndag 11 mars 2012

Mistral så himla pigg


"Lill-Skrutten" är verkligen en pigg ponny...

Nu är syrran hemma från fjällen, så idag har hon och jag ridit. Hon på Mistral och jag på Nova. Vi fick tips av Tilda (tack för det Tilda) på ett ställe där man kan trava och galoppera, jippi!

JIPPI, sa Mistral oxå han blev alldeles till sig. Jag red först och dom efter, direkt när vi började trava så fick han "spunk". Han kunde inte trava, däremot är han jätteskicklig på att galoppera på stället och göra bakutare med jämna mellanrum. Han var så fantastiskt pigg och söt, lilla Mistral. Men verkligen ingen ponny för osäkra ponnytjejer. Fattar inte vad som har tagit åt honom, han blir så himla, himla pigg. Men det är bara mysigt för oss, syrran och jag gillar honom verkligen. Det ser ut som att livet leker för honom!

Nova var oxå pigg till en början, hon visade en ökad trav som jag inte ens visste att hon hade. Inget snabbare tempo, men en otrolig schvung och längning i steget, kul. Men efter ett tag dog hon liksom av. Jag tycker inte att hon är sig riktigt lik... Men jag tänker INTE oroa mig, har så mycket annat att fundera på. (Jobb imorgon!)

Hur som helst var det härligt att trava och galoppera!!!


Lilly, Tove och Älskade lilla-Love...

Efter att ha fått i mig lite lunch följde jag med ungdomarana upp till stallet som tog ut Love på en körtur. Han och dom hade en mysig stund runt travbanan, medan jag rensade lite bland alla våra hästprylar.

Nu PonnyAkuten sedan blir det en tidig godnatt, fortfarande hals och huvudvärk. Men ganska ok ändå, typ...

1 kommentar :

MoM sa...

Pigga hästar, synd att du inte är lika pigg. Krya på dig och se till att tillfriskna fort.