tisdag 27 mars 2012

En lugn och trevlig ridtur


Lilly och jag red idag, hästarna var betydligt lugnare än vad de har varit på länge.

Mistral, var orolig med mig på stallgången både lördag och söndag, och väldigt spänd i början av ridturen. Idag när Lilly hade hand om honom var han hur lugn som helst... Lilly säger att jag är för snäll med hästarna, att jag inte säger ifrån... Hm, jag som är så bestämd, konsekvent och tydlig med mina älsklingar ;-)
Ridturen gick oxå bra, vi var ute i en timme. Mycket skritt och lite trav...

Medan jag grejade färdigt i stallet, gick Lilly och hämtade Love för lite träning.

Här skäms han...


...och här bugar han!
Det är så skönt nu när det är ljust ända till åtta på kvällen!

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag tror jag kan hålla med din dotter gällande snällheten.

MoM sa...

Kul att se att Love kan skämmas. Undra om han gjorde det när han slängde av Ida?