torsdag 8 mars 2012

Sportlovs eftermiddag med dotra

Äntligen slutar jag tidigt så dotra och jag kan tillbringa många timmar i stallet tillsammans.


Vi började med att borsta hästarna länge och noga. Lilly har precis börjat med Mistral, det var en stor vit hårhög på golvet när hon var färdig...


Även idag blev det mest skritt pga det hårda underlaget. Men vi var så travsugna att vi fuskade lite och unnade oss och hästarna några kortare travsträckor. Härligt för både hästar och ryttare tror jag. Lilly var väldigt nöjd med ridturen, Mistral skötte sig super och Lilly såg väldigt avslappnad ut. "Mamman" blir glad då :-)


Innan mockningen dukade vi upp lite fika, bestående av kexchoklad, kaffe och o´boy, mums!


Hästarna fick gå in redan vid halvsju ikväll (hoppas att det var ok syrran). Här går Love själv i täten och Lilly efter med Mistral...


Jag fick dåligt samvete för att hästarna fick gå in tidigt. Så Lilly och jag hängde upp grenar till hästarna i boxarna så att de skulle ha lite sysselsättning, oxå fick dom lite extra hö.


Här grejar Lilly med katterna en stund...

Vi hade även tänkt smörja lite remtyg, men när klockan drog iväg och blev så mycket så var det bara att åka hem för att fixa någon middag :-( Gissa om vi vill ha eget stall så vi kan komma och gå lite hur som helst!

Men fatta, när vi kom hem så var Felicia i full gång med att städa huset, yes! Dessutom stod min älskade karl och gjorde middag. Helt underbart! Vi blev bjudna på dragonkryddade köttfärsbiffar, potatis, gräddsås och ett glas rött...

Tack för en underbar eftermiddag !!!

Imorgon ska pappa och Lilly upp och fixa i stallet. Ida och Ingela tar hand om Love och Nova, så jag har stallfritt, konstigt. På kvällen ska vi till mor & far på middag, mumsigt värre!

4 kommentarer :

Urra sa...

Hur kan du ta in hästarna så tidigt? Självklart får du ta in hästarna när du vill. Jag är ju borta så då är det ju du som bestämmer. Låter som en härlig em.

Melina sa...

sv: Ja gör det! :D

MoM sa...

Sportlovsmys,det låter härligt. Är det nå´n sak med så duktiga hjälpredor på hemmaplan?

Kerstin sa...

Underbar dag ni haft!
Sv: Kanske är det familjen som drar iväg med mig... ;) Hästarna är ju eg mitt intresse, se andra flyter liksom bara med. Vi får se hur det blir i framtiden..