lördag 31 mars 2012

Dressyrträning för Gunilla



Vi har varit på Alnö för att träna för Gunilla idag, skitkul för mig. Mindre kul för syrran och minst kul för Mistral, han markerade nämligen på vänster bak på volt i traven. Dom var med en stund i skritten för att se om det släppte. Det blev lite bättre, men inte helt bra. Så nu blir det skritta ett par veckor sedan får vi se hur han verkar. Hm, inge roligt med hästar som inte är helt fräscha och dessutom är han inte våran... Vi ska nu ta hand om honom på bästa sätt!

Jag är otroligt nöjd med ridpasset och med Gunilla som tränare. Hon hade varit och tävlat ett par hästar på morgonen och skulle tillbaka och tävla en häst till efter hon hade tränat oss, snacka om att ha fullt upp!

Vi tränade på överdrivna skänkelvikningar i skritt och trav. I galoppen minska och öka volten. Galoppen kändes ovanligt bra! Tyvärr är Nova så fruktansvärt fjantig och lite ofokuserad så hon flög omkring åt både ena och andra hållet ibland. Vilket inte är bra för min rygg, så nu är den lite ond kan jag erkänna (det är ingen fara Malin, jag kan jobba, är bara lite stel).

Lilly var oxå med, hon har filmat. Lägger ut en snutt när jag hinner. Kul när du följer med mamma på träning, Lilly!

2 kommentarer :

Urra sa...

Du och Nova skötte er riktigt bra. Jag tror dessutom att Lilly blev lite impad över Missen när hon skrittade honom och jag sa att hon skulle svänga honom med hjälpa av vikthjälperna.

MoM sa...

Se till att träna ryggen så du slipper Porshage. Det finns roligare saker , som du vet.